leifsjoqvist

2013-08-31
04:31:20

Den omvända rasismen?
En käpphäst för rasister och semirasister är att blattar
kallar dem rasister för minsta lilla."Om man säger någ-
ot till en blatte, om än så litet, blir man kallad rasist".
Då vill jag använda mig själv som exempel. Jag har
hållt på med fotboll  som ledare och tränare i 24 år.
Jag har arbetat i skolor sedan 1999. Det har varit i
ett lag med invandrardominans och lag med bara in-
vandrare, det har varit i skolor som bara haft invand-
rarbarn eller skolor med invandrardominans.
I en sådan miljö kan man ju tänka att en stor och vit
man skulle utsättas för detta med att kallas rasist i
tid och otid, i synnerhet som denna vita man varit in-
blandad i otaliga konflikter och gränssättningar där
heta känslor varit inblandade.
Jag har aldrig blivit kallad rasist.
Det av den enkla anledning att jag inte är det.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: