leifsjoqvist

2013-12-27
17:13:41

4891
Många är de nya ord som nu kan användas.
jag fastnar för funktionell dumhet men förstår
inte att det skulle vara något nytt med det.
Jag tänker på alla de som övergav sin ung-
doms övertygelse och gick åt motsatt håll
utan att se det som ett stort personligt pro-
blem.
Jag gillar ordet gubbploga . I decennier har
jag retat mig på att vi som cyklar året runt och
som är det mest extrema miljöaktivisterna all-
tid åsidosätts när gator skall snöröjas. Alltid
prioriteras bilväg framför gång- och cykelväg.
I dagarna har jag hört om flera fall av hikikomori,
Det handlar om unga människor som fastnar i
föräldrahemmet och isolerar sig där.
Kjolprotest, alltså män som inte får gå i kortbyxor,
genomförde jag redan 1978 på Lillhagens sjukhus
då jag blev befalld av en överläkare att ha långa
byxor.Jag sa att jag hade shorts för att det var
varmt och att jag trivdes i det. Han sa att mina ben
var oestetiska  Jag övergick att gå med
bara rock och kalsonger under då alla kvinnor
kunde göra så(trosor). Det blev en fråga för
ansvarsnämnden och jag fick rätt .
Övriga ord som man kan ha användning av är
torggängare, spökgarn, löpsedelsteater och i
synnerhet snippgympa.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: