leifsjoqvist

2013-02-05
23:59:19

Det var bättre förr
För många år sedan tillhörde läsning av tidningen Arbetet
en daglig rutin och i synnerhet läste jag vad Sven E Olsson
skrev om film. När han gav en film fem drakar då visste jag
att det var dags att rörs sig till biografen. Det fanns en läng-
tan i detta. En uppbyggd förväntan. En process.
Allt det där är borta idag. Nu trycker jag på några knappar
och ser allt på en liten skärm. Allt flyter ihop. Inget blir rikt-
igt bra. Jag bygger upp en föväntan runt The master som
jag skall gå och se, men något annat ser jag inte fram emot.
Utbudet är närmast katastrofalt dåligt. Antingen gös det inte
bra film längre eller så har alla distrubitionskanalerna slamm-
at igen.Den unkna amerikanska filten har lagt sig över och
kväver allt levande.
Jo, Äta Sova Dö ser jag fram emot att se.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: