leifsjoqvist

2013-02-02
20:46:58

saker att bli upprörd över
Igår tittade jag på Skavlan. Orsaken var att en av mina
litterära hjältar Jon Michelet skulle vara med. Michelet
levde upp till sin hjältestatus. För den som inte läst Mich-
elet finns ju massor att ta av. Hans har skrivit ett stort an-
tal krimböcker med Thygesen som sin Wallander. Han har
tillsammans med Dag Solstad skrivit fem böcker om VM i
fotboll från turneringarna 1982-98( bland det mest intressan-
ta som har skrivits om fotboll när fotboll är mer än bara fot-
boll). Det finns inget översatt till svenska sedan 1991.
Men i programmet fanns också den vedervärdiga Anna Wahl-
gren. Hur kan man offentligt ta krig mot sin dotter? Även om
dottern har fel(vilket jag inte tror) kan man inte ärerädda sig
själv på sin dotters bekostnad. Vem kan överhuvudtaget tän-
ka sig att nu köpa Barnaboken? Jag tillhörde dem som köpte
den och tyckte mig lära mig något på 80-talet.
Lyssnade idag på Medierna där journalistkändisen Niklas Svens-
son har haft ett jättepartaj med politiker och makthavare. Svens-
son hävdar att det är bra att umgår med eliten och att därigenom
kan få tips till nyheter. Det är som läkare som säger att de inte alls
korrumperas när läkemedelsföretag bjuder på föreläsningar och
flotta semestrar. De är kloka och väljer preparat efter duglighet.
Säkert! Snacka om hälla bensin på brasan i diskussionen om PK-
media. Det värsta är att hat- och nassesejterna faktiskt har rätt i
frågan om likriktining i Sverige. Det korporativa växer sig starkare.
Makten konsolideras. Det tragiska är ju bara att hatsejterna inte
drar en annan politisk slutsats att de vill ha bort makten för att få
utvisa icke-etniska svenskar. Det är alltså att ersätta ett dolt korp-
orativt samhälle med ett öppet fascistiskt.
F ö tycket jag det är bättre att vara frisk än sjuk.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: