leifsjoqvist

2013-02-25
01:02:00

Två glömda filmer
Jag kollar på Luck en serie av Michael Mann. Den är ganska bra.
Mann är ju en ytans mästare och hur innehållslöst det än är gör
det inte så mycket.Det känns bra.
Mann gjorde Den siste mohikanen som är den i särklass bästa
äventyrsfilm jag sett. Sällan har mitt engagemang varit så stort
framför en TV som när jag såg den första gången. Till det hade
Mann fixat historiens bästa filmmusik.
Jag hade på känn att Mann gjort något riktigt bra tidigare och när
jag kollade dök Gatans lag(Thief) upp från 1981. En film om liv-
ets jävligheter och om hur strukturer binder oss och hur svårt det
är att befria sig. James Caan spelar huvudrollen och jag minns att
jag längtade till Videosläppet för den hade fått 5 drakar av S-E Ol-
sson i Arbetet. En annan film som fick 5 drakar av S-E Olsson det
året var Sidney Lumets Prince of the city vilken handlar om en pol-
is som väljer att följa lagen även om det kostar hans kollegor frihet-
en.
Två riktigt bra filmer som jag inte tror går att finna i sina extended
versions.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: