leifsjoqvist

2013-01-13
01:02:00

Finns det en plan
Om jag tillhörde den kategori människor i detta land
och i övriga västvärlden som under de senaste dec-
ennierna i Thatcherismen och Reaganismens fotspår
lyckats berika mig på den stora massans bekostnad
skulle jag vara orolig över att detta en dag skulle ut-
mynna i protester och uppror.
Vad skulle jag då göra?
Jag skulle ju försöka att få bort alla profitfrågor och frå-
gor som handlar om ekonomisk ojämlikeht från dagord-
ningen och ersätta dem med annat.
Jag skulle underblåsa religiösa grupper att ta större plats
för att vi mer skulle diskutera trosfrågor och då också ut-
så split mellan olika religiösa riktiningar. Detta för att man
skulle diskutera religion istället för ekonomi.
Jag skulle också leta upp grupper som man kan stigmati-
sera. Jag skulle föreslå att all kriminalitet, gängvåld, grupp-
våldtäkter, utnyttjande av socialbidrag och andra bidrag
gjordes av dessa stigmatiserade grupper. Jag skulle ta
hjälp av subgrupper som kvinnor, homosexuella och miljö-
entusiaster och använda dem som nyttiga idioter för att
dölja de större maktstrukturerna.
När det var gjort skulle jag stödja politker som svamlade
om mångkultur och öppna gränser vilka självklart aldrig
skulle andas ett ord om att rika är grunden till den ekono-
miska ojämlikheten. Då skulle jag få ett öppet hat mot makt-
en av rätt orsaker ur min synvinkel.
Så när Projekt Dimridå var genomfört, när religionsstrider
och etniska strider var huvudkonflikter kunde de etablerade
partierna ta över och säga att folket hade rätt och falla till
föga. Vi kunde genomföra strikt etnisk politik och införa grän-
ser för det religiösa. Det skulle ta decennier att lösa och un-
der tiden skulle vi rika kunna fortsätta att berika oss och syss-
la med ännu mer lyxkonsumtion och i princip köpa upp och äga
nästan hela moder jord.I vår rika hegemoni har vi självklart ing-
et emot att kvinnor och hbtq-personer är med.Vi kan också tän-
ka oss frimodiga och pengakåta miljövänner.
Vi skulle skapa ett nytt tusenårsrike med större förutsättningar
att lyckas än Hitler och nazismen som bara klarade att leva upp
till drömmen i 12 år, 988 kvar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: