leifsjoqvist

2013-01-19
01:49:00

Världsbilder
För många år sedan arbetade jag med en schizofren
man på Lillhagen. Trots enorma mängder Mallorol,han
fick flytande i vita plastmuggar,och injektioner av Trila-
fon tryckte det galna på. Han kastade sig på golvet och
i väggar, han tuggade sig på läpparna och var ömsom
febrig ömsom kallsvettig. Han sa inte så mycket men då
han talade var det ett mantra han upprepade:jag har stu-
lit en damcykel, jag har snott ström och jag har knullat en
ko.
Idag när jag läser kommentarfälten till en artikel om pedo-
fili i Fria Tider(nassesejt)så kommer jag att tänka på mann-
en på Lillhagen. Kommentarerna vittnar om släktskap.
Här får man till livs att singelmödraskap är värre än pedofili,
här framträder anhängare av frenologi, här finns(självklart)
jämförelser mellan homosexualitet och pedofili. Listan över
dumheter kan göras lång.
Det är fascinerande att enda gången rasisterna inte ylar om
mångkultur(jo, någon gjorde även det här), judar, zigenare,
och muslimer det är när pedofiler kommer på tal. Det är näs-
tan lika besatta av pedofiler som av invandrare. Man kan frå-
ga sig hur denna besatthet uppstått. Kan svaret finnas i dam-
cyklar, elektricitet och kor.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: