leifsjoqvist

2013-07-23
02:20:00

En modig kvinna
Jag lyssnar på Sommar och Maria Sveland pratar. Hon berättar
om ett hat som hon utsätts för som gränsar till galenskap. Vad
har hon gjort? Jo, hon har drivit feministiska frågor som kvinnans
lika rätt. Vad är det för s k män som reagerar negativt på detta?
Män som skriver till henne att de skall köra upp en kniv i fittan
och döda hennes barn. Jag blir bara mer  och mer upprörd ju
längre jag lyssnar. Jag tänker på  dessa pissråttor som skriver
anonyma hot til henne men tänker sedan att varför skall jag
förnedra råttor.
Jag förstår hennes tvekan över när Reinfeld går ut i presskon-
ferens mot våldet och det visar sig att det rör två ledare i Djur-
gården. Varför inga presskonferenser mot mänsvåld mot kvinn-
or?
Hotet mot många kvinnor är reellt. Vad man som man kan göra
är att när man hör någon fjanta med förnedrande kvinnoåsikter
sätta ner skorna och be dem hålla käften. Det är hög tid att göra
just det.
Klassisk kvinnohatare
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: