leifsjoqvist

2013-07-25
14:07:00

Konfliktlösning
Jag beundrar de kvinnor, som Marie Sveland, som svarar på mejl
från idioter som säger att de vill köra upp en kniv i fittan på dem,
med att föreslå att de skall ta en fika och prata om varför de hatar
så mycket.
Det är självklart effektivt. Idioterna vill ju skapa rädsla och hoppas
trycka ner obehagliga åsikter med våld eller hot om våld.
Tyvärr har jag i nått det nivån i min utveckling.
Jag har under bara under några månader hotat och jagat ett antal
korkade bilister som inte gett mig företräde vid vägövergångar, ell-
er ännu värre inte sett mig för att de babblar i mobiler. Som tur är
för mig och dem har jag inte haft någon som tagit konflikten. Jag
har i vilket fall lärt mig att inte lyssna på Dragonforce, Avantasia
eller Iron Maiden när jag är i trafiken. Det pumpar upp adrenalinet
till okontrollerbara nivåer. Cornelis och Mark Knopfler fungerar bätt-
re. Då blir det bara ett finger.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: