leifsjoqvist

2013-07-03
02:06:19

Tankar
Om Kant hade levat idag hade han antagligen varit
positiv till FRA eller kanske likgiltig. Han ansåg med
sitt kategoriska imperativ att varje handling som vi gör
skall kunna lyftas till allmän lag. Om man lever så kan
ju knappast avlyssning eller filmkameror spela så stor
roll. Kant hade alltså sållat sig till de som vill ha mer kam-
eror i samhället. Han hade sållat sig till dem som anser
att den som inget har att dölja behöver inte frukta över-
vakningsssamhället. Det är ju inte övervakningen och
avlyssningen i sig som är ett problem. Det är de som
är bakom som är problemet. Polisen som skall tolka
informationen och sedan agera.Vilket titt som tätt slu-
tar i att helt oskyldiga angrips.
Jag satt och läset Guillou uppe vi Härlanda Tjärn och lyss-
nade till förbipasserandes samtal. Det var mest kvinnor.
De pratade relation. Det handlade om män och barn.
Jag cyklade hem och lyssnade till Avantasia och deras album
Scarecrow. De två första spåren Twisted wind och The scare-
crow är så bra att jag nästan gråter av lycka. I detta musikal-
iska rus håller jag på att bli överkörd av en idiot i Volvo. Jag
cyklar efter men hinner inte ikapp.
Jag funderar över varför Guillou har skrivit Dandy. Den känns
som kanske som den mest meningslösa i hans omfattande för-
fattarskap.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: