leifsjoqvist

2013-06-22
19:21:23

öppen debatt
Häromdagen stötte jag på en man som menade att orsaken till
att Sverigedemokraterna växit sig starka var att vi inte tagit de-
batten. Jag frågade då vilken debatt han menade. Då blev det
utsvävningar som jag inte blev riktigt på det klara med.
Jag frågade honom om han efterlyste en likadan diskussion om
judarna. Om vi skulle diskutera judarnas inflytande på ekonomin,
om vi skulle diskutera om det fanns en världsjudisk konspiration,
eller om Sion Visaes protokoll, eller om vi skulle ta en rejäl diskus-
sion om koncentrationlägren verkligen funnits?
Han menade att det inte var samma sak.
Jag menar att det är det.
Vi löser inte antisemitismens gissel genom att diskutera judendom-
en utifrån ett nazistiskt perspektiv och vi löser inte rasismen genom
att diskutera kulturella särarter hos invandrargrupper.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: