leifsjoqvist

2013-06-17
00:36:40

serienostalgi
Igår träffade jag en man som levt med serier. Det var
en riktig nostagiafton. Vad jag än nämnde så hade han
inte bara läst utan också hade tidningarna och album-
en.
Det var Kapten Miki från 60-talet. Det var Tex Willer.Det
var de stora Comicsalbumen. Ja, allt verkade han ha. När
jag klämde till med Kapten Kloss som jag har det första
numret av hade han 15 tidningar till plus historien om
tidningen.
Han hade Puss och Utslag, Hillersberg provokativa serie-
häften.
Han berättade att 80-talets häftiga serieutveckling med tid-
ningar Epox och Epix idag var stendöda. Ingen efterfrågan
alls.
Det är alltid roligt att träffa människor som vet en massa mer
om saker och ting än jag själv.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: