leifsjoqvist

2013-03-14
14:29:47

Mats Trondman
Jag var på en föreläsning av Mats Trondman idag. Det
var mycket inspirerande. Han talar mycket och ofta i
konkreta termer och därför blir igenkänningsfaktorn hög.
Han kan ta Macbeth av Shakespeare som exempel på
hur de värsta av våra kriminella tänker och handlar.De
som ställs inför ett faktum att allt bara blir skit men de7
gör det ändå. De kan inget annat. Macbeth har ju en kris
efter ett blodbad och under festen efteråt har han kval
men säger sedan att, jag står i blod och jag har kommit
hit i en flod av blod och dit jag skall kommer blodet att
ta mig. När 7 av våra största kriminella organisationers
ledare ställde upp på en undersökning fick de, som f ö
skiter i alla konsekvenser, frågan varför de ställde upp.
6 av 7 svarade att det var för att de inte ville att någon
skulle bli som de.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: