leifsjoqvist

2013-03-29
22:15:07

Suits
Jag kollar maniskt på serien Suits. Det handlar om ett lyxigt
advokatkontor i New York. Här bollas med miljoner som jag
vänder på tjugor. Konflikterna som handlar om liv och död är
ju i min värld som vilken majonäs jag använda till räkmackan.
En stackars advokat som har fått sitt liv förstört och lever ett
icke-liv enligt serien tjänar 300000kr.
Jag undrar varför jag ändå är så uppslukad. Är det för att jag
får tjuvtitta in i en miljö som jag aldrig är i? Eller finns det någ-
ot allmängiltigt som gäller oss alla vad det gäller relationer och
hur vi interagerar?
Svaret är nog att båda frågorna kan svaras jakande.
Det är också eskapism. En vila från vardagen. Det är tryggt att
ligga i soffan och se andra förgöra varandra i ett rasande intrig-
makeri.Meghan Markle är ju också en rasande vacker kvinna
som gör att man önskar sifg vara 20 år yngre och ett par miljon-
er rikare.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: