leifsjoqvist

2013-05-17
10:38:00

Antisemiter
Jag träffade en ung pojke som med bestämdhet
hävdade att jorden jävligheter beror på judarna.
Judar mördar muslimer och bestämmer över me-
dia.
Det som är grunden i hans tankebild är ju Palestina.
En lika obehaglig tendens i kampen mot antisemitism-
en är alla de som använder antisemtism som en sköld
för staten Israel och deras apartheidpolitik.
Nu senast Heidi Avellan i P1 där hon menar att man inte
skall demonstrera mot Israels deltagande i Eurovision då
Israel är en demokrati. Hon menar att man skall demonst-
rera mot Vitryssland istället.
De här glidningarna bort från Israels ockupationspolitik,bo-
sättningspolitik på ockuperat område och byggandet av en
mur skapar antisemtism.
Det är inte så svårt att inse hur antisemtismen uppstår i Pale-
stina. Det är bara till att gå till Europa. Hur såg vi på Tyskland?
Skilde vi på nazism och tysken?
Jag frågade min unge vän om han anser sig vara skyldig till
att 0,03% av invandrare begår gruppvåldtäkter.
Jag frågade honom om alla de judar som är emot Israels poli-
tik också är hans fiende.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: