leifsjoqvist

2013-05-25
17:47:00

Husby
Medias roll i Husby är skrämmande. Dels betalar Aftonbladet
och Expressen för att unga skall elda upp en bil. Detta känner
jag igen från Backa när upploppen var här för två år sedan.
Dels går journalisterna runt med livvakter!
Vad är det för verklighetsbild!
I områden som Husby eller Backa Röd lever vi i en vardag
där barn leker på gården och vi sitter ute på kvällarna och
och grillar och pratar och umgås. I den miljön skall alltså
journalister komma inklampande med livvvakter.
Media är de som rapporterat bilder som vi alla tar in. Jag har
länge känt att rapporteringen från förorter världen över är våld-
samt överdriven och det blir ju bekräftat när man ser att de dels
betalar för att unga skall vandalisera och dels när de narcissist-
iska idioterna springer med livvakter.
Till det skall läggas en polis som är lika eskapistisk. De tror att
att alla i förorten är langare alternativt jihadister. Polisens verk-
samhet var mycket värre än jag trodde. Jag har pratat med
många unga i Backa och var och varannan har varit utsatt för
trakasserier. Det är samma bild som man får från andra förort-
er.
Det samlar ihop sig. Vem kan vara förvånad över att bilar brinner?
Nu börjar också stormtrupperna organisera sig. Högerpojkar samlar
ihop sig i garden för de skall visa förorten var skåpet skall stå.De eld-
as på av bl a Avpixlat  där nu overallen har fallit av brunskjortan.
Vi har bara sett början.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: