leifsjoqvist

2013-10-28
18:49:44

Lou Reed
Lou Reed dog på dagen 150 år efter att fotbollens
regler bestämdes i England.
Rockmusik och fotboll.
Jag började lyssna på Lou Reed med Rock´n Roll
Animal. Sweet Jane gick runt på Hitachin med hög-
talare på 2x40w.
De första albumen gillade jag. Första soloalbumet,
Transformer,Berlin, Sally can´t dance och Coney
islands baby. Sedan tog det slut.
För några år sedan började jag lyssna igen.
Magic and loss, New York och The Bells är intres-
santa album. Albumet med John Cale Songs for
Drella intressant.
Ändå är det en liten snutt ur boken Please kill me
av McNeil och McCain som fastnar. Det handlar om
den amerikanska punken och en kvinna berättar
att Lou Reed tände på att man sket honom i munnen.
Så det kan bli.
 
Kommentar:
#1: Kenny

Nu hängde jag inte med. Kopplar du hans påstådda koprofagiska utsvävningar till hans hädanfärd? I så fall är jag förundrad över att den kolorerade aftonpressen inte gjort samma koppling!

Svar: jag bara referar till boken.
Leif Sjöqvist

2013-10-29 @ 11:58:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: