leifsjoqvist

2014-04-08
14:41:16

Fantasy
Jag tyckte verkligen illa om filmatiseringarna av Sagan om ringen.
Detta tudelade vita och svarta där jag till slut hoppades att orcher
Uruk-haier skulle lyckas med att slå ihjäl de självgoda hobbitarna
och alverna.
Game of thrones vars fjärde säsong började igår är något helt annat.
Här finns inte denna maniska uppdelning i gott och ont. Alla har en
liten jävel i sig i kampen om makt, några är genom ruttna men ingen
bär en vit mantel. Serien är välgjord och det är alltid ett gott betyg om
man får den amerikanska kristna högern efter sig.
Idag skulle jag ta en powernap och på TVn visades  Pegasus Vs Chi-
mera, en amerikansk TV-produktion. Den var så usel att den faktiskt
passerade gränsen där usla filmer blir underhållande. Har någon gjort
denna film på fullt allvar. Finns det så usla regissörer, skådespelare,
manusskrivare samlade på en och samma plats? Hur har man hittat
finansiärer till denna skit? IMDB gav filmen 2,8 på en 10-gradig skala
vilket är i paritet med en annan storfilm Arctic spider.
En kommentar från IMDB:
I have seen worse acting before, but this is the sort of cast who tries but can't do anything with what they are given, which was hardly a surprise to me. In conclusion, an awful and almost irredeemable movie.
Jag somnade gott.
99,5% av budgeten gick till att göra ett omslag
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: