leifsjoqvist

2014-04-16
10:37:45

Jag är en seriemissbrukare
I förrgår beslutade jag mig för att ta en vit månad.
Jag skall inte kolla på serier. Det är vanebildande.
För tillfället följer jag Arrow säsong 2, Person of
interest, säsong 3, Vikings säsong 2, Revolution
säsong 2,Blacklist, Lilyhammer säsong 2, Game
of thrones säsong 4. Det som fick mig att förstå
att allt inte stämmer var en hel natt med säsong
2 av House of cards.
Det kommer att bli en kamp. Mad men säsong 7
har satt igång och Siuts säsong 4 håller på att
avslutas. Jag lider fortfarande av att Hell on Wheels
och Copper inte fick fortsätta. Sons of anarchy kom-
mer att få en avslutande säsong. Boardwark Empire
likaså. True detective som är bland det bästa jag
sett kommer säkerligen inte. Kända skådisar är
dyra att binda upp. Banshee och Strike back hop-
pas jag innerligen inte får fortsätta. Jag hatar mig
själv för att jag tittar på dem. Varför skall jag slösa
tid på våldsromantisk fascistoid smörja?
Serierna The Wire och Treme var bland det bästa jag sett
alla säsonger
 
Falling skies och Almost human verkar få fortsätta
till säsong fyra respektive 2.
Allt detta maniska serietittande gör ju att jag läser
allt mindre och det inkräktar på tänkandet. Bilder
ger mindre än bokstäver. Det är som att hela tiden
äta passerad kost och rata grönsaker med tugg-
motstånd.
I Du sköna nya värld av Aldous Huxley från 1933
var maktens strategi att hela tiden försörja sitt folk
med underhållning överallt. Det tillsammans med
drogen soma gjorde att ett totalitärt samhälle kun-
de styras utan större protester.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: