leifsjoqvist

2014-08-04
00:03:43

när livet inte blir så mycket bättre
Efter en kvav och varm dag hade jag en träning som
stoppades av nära blixt som lyfte håret och sedan på-
påföljande hagelskurar med hagel som golfbollar.
Det gick ändå att till att slutföra träningen efter avbrott.
Jag cyklade sedan upp till Härlanda tjärn, vilken åter
har stadens renaste vatten(obegripligt men så är det
och tre år i rad har tjärnen fått EU-märke, vilket menas
att det är riktigt rent). Genom skogen till tjärnen luktade
det friskt efter skyfallen. Väl framme låg tjärnen helt speg-
elblank. Inte en krusning på ytan. Jag simmade över till
andra sidan och det gick så lätt. Tillbaka låg jag på rygg
och bara såg mig omkring i skymningen. Vad kan vara
bättre? Vad kan vara mer avkopplande? Om jag fick väl-
ja på en revolution och åt alla en bättre värld eller detta
skulle jag ha svårt att välja om jag var tvungen att avstå
somriga kvällsbad i Härlanda tjärn.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: