leifsjoqvist

2014-12-02
16:08:00

Den nya frihetsfronten
På många sidor handlar idag debatten om transsexuella problem
bokstavligen till höger och vänster. Då jag har svårt att empatiskt
känna in vad det handlar om har jag svårt att bry mig. Jag är mer
inne på linjen om frihet från sex. Det räcker så gott med den indivi-
duella treenigheten kuk,hand och hjärna för mig.
För den som eventuellt tror att förhållande är att föredra kan gärna
åter titta på Scener ur ett äktenskap av Ingemar Bergman. Serien
har en klart vaccinerande effekt och främjar livet med den indidu-
ella treenigheten.
Vad jag också har svårt att förstå är när homo- och transperson-
er skall insemineras eller ännu värre anse sig ha rätt till surrogat-
mödrar. Vad hände med tanken om könet som en konstruktion?
Då kan väl det inte heller  vara nödvändigt med ett biologiskt barn.
Adoptera!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: