leifsjoqvist

2014-12-12
14:07:21

Flytande ångest
Jag känner en av dem som drabbats av händelserna i Quiding.
När jag pratade med hen i veckan drabbades jag av den ångest
hen bär på. Det påminde mig om min egen konflikt på min förra
arbetsplats.
Jag kände igen mig i händelserna.
När de egna springer ärenden och skvallrar i syfte att skada och
hämnas och man inget kan göra för att det i sin tur skulle drabba
andra som sitter i samma situation som en själv.
Likt Quiding skapades konflikter av ingenting.
Någon sprang till GP och spred gift.
I mitt fall fanns det chefer som drabbades och som var tvungna att
i första hand rädda sitt eget skinn. Efter att jag slutat blev allt värre
och de fick betala vilket självklart gladde mig.
Kris sägs ju betyda möjlighet(vilket tydligen inte är sant, men om man
en gång etablerat en sanning är den svår att ändra)och i mitt fall är jag
bara tacksam över skvallrande kollegor och inkompetenta chefer. Jag
ändrade mitt liv och efter några månaders kris har jag sedan dess bara
känt att mitt liv blivit bättre.
Det finns så mycket styrka och kompetens i Quiding och de personerna
i klubben att de säkert också kommer över detta och kommer att gå vid-
are.
Men jag önskar all olycka till personer som bakom ryggen sprider skvall-
er för att hämnas. Ett skvaller som ofta till slut drabbar dem själva som
ett hammarslag.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: