leifsjoqvist

2014-12-05
14:36:00

Verkligheten för de andra
Inför valet 2010 då SD profilerade sig och rasismen stegrades
partade jag med flera barn som oroade sig för vad som skulle
komma. Flera uttryckte redan då rädsla. De frågade om de
skulle få vara kvar i landet om SD skulle vinna. Hur kunde en
sådan rädsla uppstå och det från barn som var födda i landet
men som hade en annan hudfärg än det som SD ansåg vara
svensk hudfärg?
Så nu har jag pratat med vuxna som på fullt allvar börjar fund-
era på migration. De är mer svenska än jag. Men de har en an-
nan hudfärg än jag.
Så den som trott att SD är något annat än ett enfrågeparti som
bara har stängda gränser och att lösningen på alla våra problem
heter att begränsa antalet invandrare måste nu tänka om. Det är
skarpt läge.
Om någon tror att det stannar vid att vi skall stänga gränserna bor-
de fundera över hur SD ställer sig till de som är kvar. Om alla prob-
lem beror på just dem vad skall man då göra med dem?
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: