leifsjoqvist

2014-01-28
11:47:55

En kanal för män?
TV 9 skall nu sjösätta vattensnoppen Ulf Brunnbergs
livsprojekt: en TV-kanal för bara män.
Jag undrar vad det skall handla om?
Med tanke på Brunnbergs offentliga värderingar kan
jag ju tänka mig att det skall handla om bilar, brudar,
båtar, Elvis Presley, porr, alkohol och så magasin om
varför män inte får vara män.
Jag undrar så över detta. Vilka män är det som inte får
vara män?
De män som brukar driva denna tes har saker gemen-
samt:
-De gillar inte kraftfulla kvinnor
-De gillar inte att bli motsagda
-De gillar inte att göra sin självklara del i hushållsarbetet
-De gillar att kolla på våld
-De gillar att kolla på porr
-De gillar att prata om alkohol men inte om alkoholens
 skadeverkningar
-De gillar Elvis Presley, Eagles, Toto och annat som "svänger".
-De tycker att uppfostran och skola är enkelt. Det är bara att
 införa "sunt förnuft".
-De gillar inte islam och de gillar inte araber och negrer ( utom
 just dem som de känner).
-De gillar jargong och att skämta om saker(om det nu inte är
 något som ligger dem själva om hjärtat då blir de sura och
 tycker att livet är orättvist)
-De gillar inte bögar men har inget mot flator.
Fram kommer en bild av en liten ynklig stackare som sitter ensam
och tycker synd om sig själv när han för fjärde gången klämmer ut
en sats trots att det gör ont.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: