leifsjoqvist

2014-07-10
11:47:31

Vid badet
Jag cyklade upp till Delsjöns baksida. Det är en bit sedan att gå
men man slipper trängsel. Jag funderade på vägen över hur upp-
enbart det ibland kan vara med klass. Poseidon som äger fastig-
heterna där jag bor håller på att renovera husen intill mig till lite
lyxigare varianter. Hyran där kommer att vara en bit över 10000
och i princip dubbelt mot där jag bor. Avsikten är att få in bättre
folk i området. Från klockan 700 startar vild trafik med tunga for-
don och maskiner börjar tjuta och skrika. Kort sagt det är omöjligt
att sova. Poseidon skiter i sina fasta hyresgäster. Ingen ersättning
utgår för detta lidande. Man kan ju tänka sig vad som hänt om
medelklassboende hade fått samma störning för att man skulle
bygga bostäder åt sämre bemedlade.
Jag simmar runt ön utanför där jag stationerat mig. Funderar över
den dag som skall komma när jag inte längre orkar detta.Enligt
Voltaire får vi en uppsättning kort och livet handlar om hur vi spel-
ar dessa. Med stigande ålder tas ett antal kort bort ur spelet och
man får färre alternativ att spela ut.
Två män sitter i timmar några meter från mig och pratar musik. De
pratar en slags svengelska och är mycket engagerade. De lyssnar
på låtar och hamnar i livlig diskussion. Aldrig högt och aldrig oense.
Jag känner mig ganska säker på att de är bögar. Jag tänker sedan
att jag ganska säkert är fördomsfull.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: