leifsjoqvist

2014-06-14
23:00:58

Olika tänk
För några dagar sedan blev jag nära på påkörd av en Volvo.
Bilen snuddade mitt framdäck. Jag såg att kvinnan som kör-
de pratade i mobil. Jag vrålade av alla krafter och till min för-
våning stannade bilen femtio meter bort. jag cyklade dit och
slog på förarrutan. Kvinnan i bilen tittade storögt på mig men
vevade ner. Jag bad henne ge mig hennes mobil. Hon gav
den till mig och jag tog den och skickade iväg den så långt
jag kunde in i ett skogsnår. Sedan cyklade jag nöjt därifrån.
Jag har sedan dess blivit fundersam över de yngre genera-
tionerna. När jag berättar vad jag gjort upprörs ingen av att
det kanske var för hårt mot kvinnan i fråga(hon bröt ändå
mot lagen), nej, det som upprör är att jag kastat bort en mo-
bil. Flera har blivit riktigt upprörda över detta. Som om de
tänkt sig in situationen att vara utan mobil och i denna tanke
överfallits av sympati för den stackars mobillösa kvinnan.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: