leifsjoqvist

2014-03-22
11:12:00

Bemötande
Runt min arbetsplats, klubbhuset med tillhörande planer, rör sig
massor av ungar. Där finns en grupp som kommit till Sverige und-
er senare tid. De utmärker sig att de springer runt utan att riktigt
ha koll på vad omgivningen tycker om det.
Många ser ner på dem och suckar när de ser dem. Men de tar inga
möten. Jag har skällt på dessa kids och talat om för dem vad som
gäller. Många gånger har det varit hårda drabbningar. De som inte
giller dessa kids säger att de bara stjäl och ställer till oreda. Jag ser
många ungar som kommer gående med klubbens bollar och så länge
det inte är helt nya bollar låter jag det bero. Det är ju bra för klubben
om ungar ägnar sin fritid åt att spela fotboll. En gång har jag råkat ut
för en unge som ljugit mig rätt upp i ansiktet och han sa att han köpt
bollen på Intersport. En uppenbar lögn. Killen i fråga kommer att ors-
aka problem i en framtid. Men han är en av få.
Igår kom kom den lilla gruppen som jag skällt på och som många ser
på som ett stort problem fram till mig. De hade hittat en ny boll som de
lämnade till mig. Jag skäller inte på dem hela tiden. Oftast pratar vi och
de har många frågor.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: