leifsjoqvist

2014-03-14
01:46:00

Förbudets andra sida
Om jag var ansvarig för hur jag skulle utrota vänstern
skulle jag satsa på att ta en omväg och ropa efter för-
bud mot nazister och att stävja deras våldsyttringar.
Nästa steg skulle då vara att ge mig på vänstern med
samma argument. Varför skall vi tillåta vänstervåld
när vi inte tillåter nazistiskt våld?
Jag skulle göra samma resa med yttrandefriheten. Först
ge mig på homofober som Åke Green och antisemiter av
olika slag och ropa efter förbud och sedan ge mig på en
vänster som inte  vill hylla den liberala staten.
Det är en tveeggat vapen att ropa efter förbud mot orga-
nisationer hur avskyvärda de än månde vara.
De är ett tveeggat vapen att ropa efter inskränkningar i
yttrandefriheten oavsett hur otäcka yttrandena må vara
(det finns en lagbok som kan hantera de frågorna om det
går över i våld, hot och hets).
Läs i veckan hur Gudmundsson i SvD, Helmersson i DN
och Lodenius lite varstans ropar efter lite hets mot vänster
för att väga upp kampen mot nazismen.
Och igen: när fan blev syndikalister vänsterextremister?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: