leifsjoqvist

2014-03-11
10:07:00

Times are a changing 3
Från det jag var 16år fram till 24 år så bodde jag i olika lägen-
heter i Göteborg. Alltså åren 74-82. Under den tiden hade jag
ingen TV och ingen telefon. Jag undrar hur många av dagens
människor som hade klarat av den tillvaron.
Man kommunicerade annorlunda. Man bestämde möten med
människor i de möten man hade. Man besökte folk mer på
vinst och förlust än vad som är bruklig idag.
Jag läste oerhört mycket mer då än vad jag gör idag och radion
var ju det stora fönstret mot världen. Tidskrifter hade också en
stor central plats i mitt liv. Då jag var aktiv i olika föreningar ha-
de jag ett ganska omfattande kontaktnät som var levande i jäm-
förelse med dagens pseudokommunikation som sker på FB.
Det jag saknar är att då fanns tider som i det närmaste var helt
utan påverkan utifrån. De få lockelserna som finns i Tv, Dator,
Internet, Telefon som egentligen bara är till för att döda tid var
få eller inga.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: