leifsjoqvist

2014-11-03
21:36:32

En för mig märklig diskussion
Jag var ute och tog en öl igår och inför sällskapet
berättade jag en historia om en dörrvakt som för
snart 15 år sedan berättade jag att han varje gång
han jobbade gick runt och frågade kvinnor om de
ville ligga med honom. Han fick napp varje gång
men det kunde gå upp emot femtio kvinnor innan
han fick napp. Jag tyckte det var lite beundransvärt
att våga utsätta sig för en situation där man oftast
blir negerad. Jag skulle aldrig klara av det.
Det fanns en annan dimension i detta som jag aldrig
genom åren reflekterat över och kvinnan i sällskapet
gjorde mig uppmärksam på det. Hon blev upprörd
och tyckte han var ett jävla svin som skulle skjutas.
En man i sällskapet tycket att det var åtalbart då det
vare en kränkning och påhopp inbakat i hans fråga.
Jag kände att det blev märkligt att jag som asexuell
man hamnade i försvar till en man som var min mot-
sats.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: