leifsjoqvist

2015-04-11
10:35:52

Vad driver fram det destruktiva?
Häromdagen när jag stod vid min cykel och såg en
nål i framdäcket och att samma nål också punkterat
bakdäcket funderade jag över varför man gör sådant.
Jag kan minnas att det var lite spännande att kasta
sönder glaslyktor i unga år men när min kusin ville
skjuta luftgevär på småfåglar ville jag inte vara med.
Varför vill man skada saker eller människor som man
inte känner och inte har relation till och inte ens får se
reaktionen på?
Ser en bild på Facebook och tänker på samma sak:
Vem gör sådant?
Rakblad för att skada små barn.
Man får akta sig dock för att springa med varje information
om det oförklarliga.
Varje sommar dyker det upp i media att det satts upp spetsiga
stolpar under bryggor och hopptorn. I nästan alla fall visar det
sig vara rena påhitt som får ett eget liv via sociala medier till mer
etablerade.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: