leifsjoqvist

2015-12-04
00:51:14

Sex i fiktionen
Jag lyssnar till OBS  Magasin i P1 (3/12) och det handlar
om dålig sex inom kulturen. Man uppmärksammar att den
legendariske sångaren Morrisseys debutbok List of the lost
har fått utmärkelsen Worst sex award 2015 i England.
Årets sämsta sexskildring alltså:
 
Jag har svårt att bedöma om det är så mycket sämre än
mycket annat jag läst i samma ämne.
Sex inom kulturen är något som aldrig fyller något syfte.
Vare sig inom litteraturen eller filmen kan jag påminna
mig om att sexavsnitt gjort något intryck eller skapat någ-
ot annat än leda och väntan på att berättelsen skall fort-
sätta.
Porrfilm kan jag få erektion av men det avtar ju lika snabbt
som det kommer, men det händer i alla fall något.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: