leifsjoqvist

2015-01-14
12:03:00

En demokrati i kaos
Riksdagsdebatten i dag var minst sagt grumlig.
Mattias Karlsson i SD blev utsatt under sin tid
vid podiet av ett frontalangrepp av den borger-
liga alliansen om synen på Ryssland och NATO.
Jan Björklund frågade varför inte SD vill gå med
i NATO. Björklund höll ett anförande som liknade
ett försök att Sverige skall ansöka om att bli USAs
51:e delstat. Vi skall alltså värna det svenska obe-
roendet genom att lägga oss platt för USA?
Lööf från Centern hetsade mot Ryssland och und-
rade varför inte SD gör det.
KD gjorde likadant.
Alltså var det viktigaste för den borgerliga alliansen
hur SD ställer sig till NATO och Ryssland.
Jag antar att SD fick några procent till denna dag och
det med all rätt.
Överhuvudtaget var de partier som skulle ställa SD
mot väggen odugliga.
Jonas Sjöstedt avslöjade att klass har betydelse. Han
beskriver inte en ändring av verkligheten utifrån sin
egen verklighet utan från ett von obenperspektiv. Han
vill vara snäll mot de fattiga.
Jag fascineras när han säger att den arbetslöse nu mås-
te sälja sin bil eller kanske sitt hus. Jag har heltidsarbete
och uppbär lön men jag har vare sig bil eller hus. Vilken
arbetslös tänkte Sjöstedt på?
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: