leifsjoqvist

2015-07-21
23:44:45

1981
Jag läser i tidningen Musik till gryningen från 1981 som
också var reklamblad inför festivalen i Angered 5/9 sam-
ma år.
Jag har skrivit för Cafe Hisingen som var en kulturförening
som något senare startade en rockklubb som drevs under
ett och ett halvt år. Då hade vi inte lokalen.
Det jag fastnar för är att redan då satsade storföretag på
privata initiativ som "Framtidsfolket" vilka sponsrade stora
galor med kändisar för unga. Det gick inget bra.
Under några år fanns vid samma tid flera föreningar i Göte-
borg som arbetade för fler ställen för unga att vara i. Det var
för unga av unga. En Red Top som idag driver Pustervik bör-
jade här som 14-åring.
Nedrustningen av förorten var en fråga redan då långt innan
den s k massinvandringen.
Jag skrev:
Och det behövs i allra högsta grad på Hisingen,
som liksom andra förorter fått känna på vad kom-
munala  nedskärrningar innebär  för ungdomen.
spelade på festivalen
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: