leifsjoqvist

2015-07-26
22:20:22

5 dagar i Lappland
Först 20km gång från Nikkaloukta till Kebnekajse
fjällstation och jag var dödligt trött.
Andra dagen besteg vi Kebnekajse rätt upp i 9
km och det i rullande stenar och is. Det var inte
många steg man kunde ta utan att titta ner.
Så jävla trött. Ont i fötter och ont i knän och ont
i lår.
Så tredje dagen 20km gång igen. Tillbaka i Nikka-
loukta var jag helt totalt slut.
Det var tre dagar i homogen etnisk smmansättning.
En svart man torkade borden i Nikkaloukta.
Jag skulle också tippa på de flesta tillhör de högre
klasserna i landet. Det är nämligen inte gratis att
ta sig hit och det är inte gratis att plåga sig runt
Kebnekajse.
Vad  jag hört är jag numera accepterad av hipsters
som sätter Kebnekajse som nummer 1 vad som skall
göras för att vara hip.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: