leifsjoqvist

2015-07-21
23:22:10

Döden igen
Robert Karl Oskar Broberg är död.
1982 var han på Musik till gryningen som var en
festival som kördes i Angered under några år.
Jag körde honom från Blå Stället till scenen.
Det jag visste om honom vid tidpunkten vara att
han var en spexare som hade haft Pling Plong
Show på TV och en hit med uppblåsbara Barbara.
En glad skit alltså.
En favorit och lite annat än det som han blev känd för
 
Men den man jag körde i bilen mådde dåligt.
Han satte sig på trappan bakom scenen och det
såg ut som han grät.
Så ropades han in och han gjorde sitt gig och ingen
på andra sidan scenen kunde tro att detta var en
man som grät inombords.
Efter giget orkade han knappt ta sig av scenen.
Han sa inget i bilen tillbaka och han försvann bara
in till omklädningsrummet.
Jag kände stor respekt för honom då. Kunna göra vad
han gjorde trots att han uppenbarligen mådde så illa.
 
Man kan inte va gla jämt
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: