leifsjoqvist

2015-06-01
23:28:57

Det enkla i livet
Sluta att röka innebär att en del av min identitet försvinner.
Många är de stunder på dagen som jag belönat mig med
bloss. När detta försvinner infinner sig ibland ett tillstånd
av upplevd meningslöshet. Det bekämpas med att om livets
mening skulle vara att dra i sig skadlig rök är det inte mycket
värde i det livet.
Idag fick jag ta med min lilla sondotter på turne. Hon är alltid
glad och pekar och frågar: e de?
Vi for upp till min fars korttidsboende och när hon stapplade
runt där var det ingen gammal och/eller dement som inte be-
rördes. Farsan gjorde en massa löjliga miner som jag aldrig
sett honom göra för att väcka lilla Tuvas intresse.
Sedan for vi hem till gammelfarmor och hon var lika glad över
att få besök och Tuva stapplade runt med sina två tygdjur som
hon fick låna.
Det var så mycket glädje och källan var en liten tös på 15 mån-
ader.
Livets mening...........
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: