leifsjoqvist

2015-06-01
00:21:00

Skott på Hisingen
En man blev skjuten i morse utanför ett kafe.
Rosa Mi ligger parallellt med Björlandavägen
och där finns ofta massor av BMW och Mercor
när man cyklar förbi. Mannen som sköts var
känd av polisen.
Säkert något med ouppklarade affärer att göra.
GP klarar ut situationen med som vanligt stor
journalistisk pondus:
Ett vittne var på väg till jobbet när hon fick se polisens avspärrningar. – Det är hemskt. Vad är det som händer på Hisingen? Det känns som det inte går en dag utan att någon blir skjuten, säger hon till GT.

En man säger till tidningen: - Jag förstår att folk är rädda. Nästa gång kanske det är en oskyldig som blir skjuten. Det

- Jag ringer alltid mina föräldrar när jag ska någonstans. Det känns som våldet trappas upp, säger en av dem till GT.

Kamraten håller med: - Det är obehagligt det som händer. Det värsta är att det känns som det inte kommer bli bättre. Jag tycker det är jobbigt.

Jag kollar sedan lite på FB:

-Vart är vi på väg?

-De som sköt hette Börjesson och Johansson hehe.

Tänk om någon kunde tänka till en aning. Fundera över detta med skjutningar

överhuvudtaget. Börja med adverben som svarar på frågorna var, när, vad eller hur

för att sedan gå loss på den stora: varför?

 

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: