leifsjoqvist

2015-03-12
22:41:00

Det övernaturliga
För några år sedan arbetade jag med en man
som jag aldrig riktigt förstod mig på. Han trodde
på det övernaturliga och han "såg" saker som
ingen annan såg. Det fanns ingen konspirations-
teori som var för otrolig för honom.
Det var många år sedan jag träffade honom.
Igår cyklade jag Göteborgsvägen fram. I lurar-
na dånade Nostradamus av Judas Priest, för
övrigt ett fantastiskt album. Texterna är inte
vad som gör albumet till en pärla. Ofta i refräng-
en är det "Nostradamus, Nostradamus etc etc.
Men riffen är grymma och jag rycks med.
Så när jag cyklar sjunger jag med: Nostradamus,
Nostradamus etc etc och när jag gör det cyklar
jag förbi min gamla arbetskamrat.
Jag stannar inte utan cyklar bara vidare.
Vad tänkte han?
En arbetskamrat han inte sett på flera år och som
sjunger Nostradamus när han passerar......
Det måste vara ett omen?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: