leifsjoqvist

2015-03-26
10:58:33

Islamister
Jag ser ett inlägg på FB som förvånar mig. En ung
man som jag tränat under några år i fotboll visar upp
bilder på människor som blivit offer för amerikansk
militär i Afghanistan. Människor utan ansikten eller
lemlästade. Den unge mannen vill inte se terrorister-
na som det stora hotet utan den amerikanska miliär-
en.
Han var(är?)en mycket ödmjuk ung  man. Under flera
år såg jag honom aldrig gapa eller skrika och ännu min-
dre vara otrevlig eller hotfull.
Denne unge man uttrycker förståelse för IS.
Det ställer frågan om vad som skapar och föder den is-
lamitiska terrorn.
Vi borde vid det här laget ha lärt oss att kolonial och im-
perialistisk expansion skapar motstånd. Ett motstånd som
använder samma medel som den expansion de bekämpar
använder. Terror.
Fram till 80-talet samlades detta motstånd i ett vänsterprojekt.
När vänstern valde att självdö fylldes tomrummet av islam.
Ur detta dyker det upp märkligheter.
Ta de islamister i Sverige som själva flytt från ett område fyllt
av islamister. Nu finns de i Sverige och predikar kalifatet. Då
kan man ju undra hur det gick till.
Islamister är ju att jämställa med fascister eller nazister.
Det handlar om  underkastelse till något större.
Det handlar om att det mesta är judarnas fel.
Det handlar om att är du inte med oss är du mot oss och
då förtjänar du bara döden.
Det är inte alltid som fiendens fiende är min vän.
Få skulle väl vilja se Svenskarnas Parti som en partner i
kampen för ett fritt Palestina.
I P1 Människor och tro kan man lyssna till hur unga kvinnor
behandlas som knullboskap av de stolta islamisterna.
Det finns ett stort behov att samla de radikala krafterna i
världen för idag står striden mellan de imperialistiska stat-
erna och på andra sidan finns islamism.
Pest eller kolera är valet idag.
Påminner mycket om den vänster som hyllade Sovjet eller Kina men tyckte
att Sverige var en semidiktatur
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: