leifsjoqvist

2015-03-05
15:55:00

Problem med ljud
Jag blir ofta hånad för min bärbara CD-spelare. Det är ignoranter
som kritiserar. De som inte bryr sig om ljudet. Jag har prövat allt
i multitelefonväg och visa kan skapa en ganska bar ljus men ing-
en håller volymen. Så när min kära Sony nu glappar är det bara
att jobba med medicintejp för att få den att hålla ljudet. På mark-
naden är det stört omöjligt att hitta Walkman och de få som finns
är värdelösa. Sony gjorde de bästa och de har tydligen kasserat
de som var kvar. De kunde tänkt på lilla jag.
För att gardera mig köpte jag en radio/CD  format  mindre som kan
spela CD-skivor. Den dagen min Walkman lägger av för gott måste
jag vara garderad. En dag på cykeln utan musik är inte en bra dag.
Det är faktiskt mitt största bekymmer i livet för tillfället så det vore
ju enfaldigt att klaga över livet just nu.
Idag lyssnade jag till A night at the opera av Queen. Den går in på en
10-bästa lista över de bästa albumenen någonsin och är solklar
Queens bästa.
 
Tio bästa albumen någonsin:
10. The lamb lies down at Broadway    Genesis
 9.  Pictures at an exhibition                  Emerson, Lake&Palmer
 8. 3                                                       Focus
 7. A night at the opera                          Queen
 6, Forever live                                       IQ
 5.Wish you were here                           Pink Floyd
 4. Once in a livetime                              Dream Theater
 3. Made in Japan                                  Deep Purple
 2. Selling England by the Pound          Genesis
 1. Thick as a brick                                Jethro Tull
 
Löjligt egentligen. Det finns tusen album till som jag skulle
kunna nämna.
Det mesta av det bästa gjordes på 70-talet. Det är det enda
jag kan vara säker på.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: