leifsjoqvist

2015-03-08
20:21:41

reflexioner söndagen 8 mars
Svenskarna måste vara bland de ensammaste i världen
och bland de som har svårast att etablera kontakter med
sina medmänniskor. I veckor har folk vallfärdat till Mora
för att träffa människor och för att kunna göra detta mås-
te man åka skidor i nio mil. Varje skidåkare som intervjuas
poängterar just detta med att man träffar så mycket trev-
liga människor som orsaken till att åka till Mora. Det bor-
de finnas enklare sätt att träffas.
Jag har haft ett möte med mitt barnbarn idag. Det är möten
som ger energi. Barnskratt och följa hennes ihärdiga sökan-
de efter mening i den lilla världen är ett privilegium att få dela.
Idag är det den internationella kvinnodagen.
Det borde inte vara en särskild dag.
Denna dag är de modigaste de män som i Kabul klär sig i
Burka för att visa solidaritet med kvinnorna där. Det är en
manifestation de kan förlora livet för. 2015!
I Indien tycker en av de män som våldtog en unga kvinna,
och bl a körde upp ett järnrör i underlivet på henne vilket
till slut dödade henne, att hon fick skylla sig själv. Ibland
kan jag tubba på min inställning om dödstraff.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: