leifsjoqvist

2015-05-14
09:56:59

Den mänskliga naturen
Under decennier har jag hamnat i konflikter med bilar
och bilister. Många hårda ord har yttrats, ännu fler on-
da tankar har tänkts och några få gånger har det resul-
terat i skadegörelse och fysisk kontakt.
Kort sagt när jag cyklar hatar jag bilar och deras innan-
döme.
Igår när jag körde farsan fram och tillbaka för läkarbesök
förbannade jag alla idioter som helt plötsligt bara dök upp
framför bilen och när en av dem gav mig fingret var det ba-
ra min djupa empatiska ådra i min stora mänskliga person-
lighet som hindrade mig från att göra fanskapet till ett med
asfalten.
Under mina nära 45 år som rökare har jag förbannat alla
dessa löjliga förbund som hindrat mig i mitt utövande av
litet beroende. När politiker kommer med förslag om totala
förbud har jag tänkt:Gulag.
När jag nu sedan fem veckor är rökfri hyllar jag alla restrik-
tioner som finns mot rökare och rökning.
Jag stödjer totala förbud och tycker att rökare skall betala
all vård själva oavsett sjukdom. Varför skall den stora all-
mänheten ta hand om dem som självskadar sig med sitt
självalda beroende.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: