leifsjoqvist

2015-05-24
22:45:53

Det blir bara bättre med åren?
Situationen är komplex.
I sekler har man vördat de äldre som visa och
ofta har de äldre styrt.
Å andra sidan har de äldre som inte haft förmåg-
an att arbeta eller haft någon form av makt för-
skjutits och inte sällan har man helt enkelt önsk-
at livet ur dem.
Nu för tiden hör jag ofta att livet är som bäst efter 50.
Jag kan i vissa delar förstå det men inte rent fysiskt.
Jag blir stelare för varje år och det är bara på cykeln
eller i vatten som jag inte känner av att åldras.
När jag besöker min far som har tappat greppet om
tid och rum säger han inte heller att det blir bättre
med åren.
Han säger att han inte vill vara med längre.
Vi promenerar och småpratar och jag tycka det är
onödigt att jag skulle bli 56 år och han 87år och för-
lora grepp om tid och rum innan vi lärde oss att umgås.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: