leifsjoqvist

2015-10-29
01:32:00

Där har jag varit
För ett halvår sedan kom en busslast till Grytans skjutfält
(skrev först Gropen, men det var discot i Östersund)utan-
för Östersund och vägrade att lämna bussen. Jag gjorde
mitt repmöte där och fick inte sova i lokal utan i tält i tre
veckor i 30 gradig kyla.
Så häromdagen vägrade andra flyktingar att gå av bussen
vid Trängslets  boende och artelleriskjutskola. Där låg jag
sommaren -78 och inte fan var det särskilt roligt där. jag
hade tur och bröt fyra fingrar och fick då åka helikopter,
pysslas om av sköterskor på Mora lasarett och inte minst
fick tre veckor hemma i Göteborg.
Underbefäl sköt ihjäl 3 och sårade en 10-årig flicka
svårt. Många krävde då att Värmland skulle anslutas
till Norge igen.1975
 
inte nog med det: Kolla här
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: