leifsjoqvist

2015-10-27
22:10:22

Skall detta vara vänster
I en debattartikel  i AB skriver en grupp ur svensk
akademisk och nöjeselit "är vitas liv värda mer än
våra?".
SD och rasismen och orättvisorna i samhället har
åter reducerats till hudfärg och inte klass.
Med den logik dessa vänsterrasister driver skulle
jag vara av hin håle själv utsedd. En vit, medelål-
ders, heterosexuell(nåja) man. Jag är i deras ögon
per definition bärare av ondskans fyra evangelium.
Till skillnad från dem bor och arbetar jag i förorten.
Till skillnad från dem är arbetar jag i förorten med
människor med ursprung från hela världen och vi
förenas i någon slags kamp för att vi delar en soc-
ial och ekonomisk verklighet. Vi delar inte hudfärg.
En liberal som Lars Åberg fångar denna  s k vän-
ter i en artikel i GP.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: