leifsjoqvist

2016-08-26
11:47:15

Hur man uppfattar verkligheten 2
Igår cyklade jag ut till Öckerö för möte med förenings-
utvecklargruppen. Det var en fin dag och perfekt för
cykling. I lurarna hade jag den bästa liveskivan någon-
sin nämligen Dream Theatres Once in a LIVEtime.
Image result for dream theatre once in a livetime
När jag lyssnar på denna är jag ett hot mot omgivningen.
Vilt headbang, trumsolon på styret är bara några saker
som säkert kan uppfattas som minst sagt oroväckande.
När jag cyklade hem kom jag till låt 8 på Disc 2 som heter
Pull me under vilken har ett medley som är grymt. jag
antar att den som ser en stor äldre man headbanga och
slå vilt på styret går en omväg. Så när jag tittar upp står
en kvinna och vinkar till mig.
Jag stannar till och hälsar. Hon heter Stina. Vi pratar en
stund. Stina har Downs syndrom. Vi pratar väder och
vind en stund. Jag tänker på att hon stannade mig i ett
läge där få skulle göra det bara för att prata.
Jag frågar henne: Varför stannade du mig?
Hon svarade: Jag tyckte du såg snäll ut.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: