leifsjoqvist

2016-08-23
13:13:00

Sex
I Frankrike har en del kvinnor klätt sig i burka och niqab för att
solidarisera sig med sina islamitiska systrar när regeringen ut-
färdar förbud mot dessa klädedräkter.
Så åter: Allt är inte guld som glimmar, allt är inte radikalt som
reaktionen angriper.
När kvinnor står upp för att vara hemmafruar skall andra kvinnor
då stå upp för rätten att vara hemmafruar?
När kvinnor går till storms mot abort skall då andra kvinnor stå
upp för deras rätt att driva detta reaktionära krav?
Grunden för burkan och niqaben är ju synen att vi män inte kan
styra våra drifter när vi ser kvinnors ansikten eller deras hud.
Om detta är ett problem hur kan det då vara ett kvinnors problem.
Kravet borde ju då istället läggas på män att de måste gå med
ögonbindel. Om jag som man kan tänka mig att ofreda en kvinna
bara för att jag ser hennes ansikte eller hennes ben så är problem-
et helt och hållet mitt, inte kvinnans.
Herregud vi har kommit långt 2016 och det är inte dags att skruva
tillbaka klockan.
Kommentar:
#1: olle

Gick min sex-årige son på Åhlens. Plötsligt började han viska upphetsat: Pappa, pappa det är rånare här!!

Såg en kvinna med Niqab. Försökte förklara att det var inget pågående rån. Min son tittade på mig med kritiska ögon. Jag tror att han tänkte att farsan fattar inte det här...

2016-08-24 @ 08:32:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: