leifsjoqvist

2016-12-08
11:33:04

The revenant
Under hela filmen The revenant irriterar jag mig på
hur huvudpersonen kan överleva. Han slits sönder
av en björn. Han kvävs och begravs levande. Han
kryper med sin brutna fot under en björnfäll i veck-
or. Han faller ut från ett stup där hästen dör men han
själv överlever och gör en Nybyggarna och överlev-
er inne i hästen. Han skjuts. Han får kniv i kroppen.
Ingen roll kan någonsin fått så många skador och
fortsatt leva i filmhistorien.
Men mest irriterar jag mig på hur han kan överleva
kylan när han ständigt hamnar i och under vatten.
Jag undrar över vilka superkläder de måste haft förr
i tiden. Goretex kan inte konkurrera.
Så är det den gamla vanliga där huvudpersonen möt-
er tjugo franska pälsjägare som på kort håll vill skjuta
ihjäl honom. De har gevär medans huvudpersonen har
en pistol som har ett skott. Pälsjägarna missar med alla
sina skott medans huvudpersonen träffar gång på gång
utan att ens sikta och med en pistol som bara har ett skott.
Dock gör öppningsscenen  med indianöverfallet och sed-
an kampen för livet mot en galen björn att filmen trots
allt är sevärd.
Bildresultat för the revenant
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: