leifsjoqvist

2016-02-09
02:30:43

En korkad man
Jag träffade en sällsynt korkad man idag.
Hans som hade slarvat bort lotter för 500kr
och nu vägrade han att betala dessa.
Han menade att vi inte kunde kräva att barn
sålde dessa lotter.
Det har vi aldrig krävt.
Han kunde ha lämnar tillbaka dem samma dag
eller bara lämnat tillbaka dem när det var redo-
visning.
Det gjorde han inte.
Så när mannen ihärdat detta under en halvtimma
så kom det att han var muslim och att det inte var
tillåtet enligt hans religion.
Det har jag hört förut.
Det kan jag även respektera(dock har alla de som
redovisat religiösa skäl alltid varit snåla och griniga
jävlar)men han religiösa skäl kom efter en halvtim-
mas upprepat om annat.
Om jag nu tillhörde massan av människor i det här
landet som hyser märkliga uppfattningar om invand-
rare hade jag fått min världsbild bekräftad.
men nu tillhör jag inte dem. Mannen var snarare ett
unikum ibland dem jag träffar. En idiot kort sagt.
Idioter tenderar att finnas inom alla raser och alla
etniciteter.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: